Interjú Schilling Kolossal

45575092_2232205710392551_514599788583321600_n.jpg

Schilling Kolos azon kevés emberek egyike, akinek a munkáit az összes tehetség kutatóban már láthatták. A Megasztár I-II-III-ban, a Megasztár IV-ben a zsűri, Eszenyi Enikő kalapját készítette, a Sztárban sztárban a hatodik évadban is ő készíti a kalapokat, nyáron X-Faktor-ban stylingolta a zsűrit. Az Eurovíziós dalfesztiválon, Pápai Jocit Kijevig kísérte, ő készítette emblematikus kabátját, arannyal hímzett huszár viseletre emlékeztető motívumokkal. A Dal című műsorban öt alkalommal közreműködött stylistként. A Honeybeast fekete kalapos menyasszonya volt még emlékezetes munkája. 12 éve a Nemzeti Vágta versenyzőinek ruháit készíti. Forgatott 64 reklámfilmet, utoljára a Vodafone karácsonyi kampányát, 4 nagy játékfilmet, utoljára a most bemutatott Paraziták a paradicsomban címűt.

 

 

Schilling Kolos soha nem vágyott arra, hogy celeb legyen, mindig az volt a célja, hogy a szakma tudja, hogy egy adott feladatra, ő a legalkalmasabb.

 

 

- Milyen trendek figyelhetőek meg a mai divatban?

- Az összes nagy párizsi, milánói és New York-i vezető divatcégek, mint a Dolce & Gabbana, a Chanel és a Gucci a Vintage bűvöletében él. Mintha a 40-es, 50-es, 60-as,70-es, 80-as és 90-es évek best of darabjait látnánk a kifutókon. A 90-es években erős volt a 70-es évek dominanciája, mint például a mostani trapéz nadrág őrület, a 80-as években a 40-es évekre jellemző nagy vállak, fém gombok, és most is visszatért a dupla soros gombolás, azzal a különbséggel, hogy napjainkban a fast fashion cégek a régi ruháknak egy gyenge minőségű változatát árulják. Például tudom, németországi designer barátaimtól, hogy ott lehetetlen poliésztert eladni vagy kötött árút akrilból. Ott a természetes anyagok, mint a gyapjú, a kasmír dominálnak.

 

- Hogyan kezdtél el a divattal foglalkozni?

- Kalapjaim révén kerültem a divatszakma véráramlatába. Eleinte nem szerettem szerepelni, nagyon nehéz volt a lámpalázat leküzdeni, egy interjún vagy egy reggeli élőadásban, de azért ez a szakma tanulható. Most már azt hiszem, hogy egyre szórakoztatóbb riportokat tudok nyomni, akár élő adásban is. Boldizsár Kata készített velem egy interjút a Kincsem Park – Derby Fesztivál 2018 rendezvényen én voltam a kalapverseny zsűri elnöke és több televíziós élvonalbeli barátom gratulált, hogy mennyire vicces és szórakoztató voltam. Amikor elkezdtem a TV műsorokban a sztárokat öltöztetni, Lakatos Márkkal közös céggel a Megasztár hihetetlenül sikeres tehetségkutatóban ruhákkal foglalkozni, akkor igazából egy jó játék volt, mert akkoriban az üzletekben még nem volt semmiféle olyan ruhadarab, ami egy igazi Hollywoodi sztárnak a ruhájába belepasszol. Például kalapozni is azért kezdtem el, annak ellenére, hogy anyukám is ezzel foglalkozott, mert egyáltalán nem volt semmiféle fejfedő kínálat akkoriban. Nem lehetett semmit kapni, el tudjátok képzelni a médiát Zara, H&M nélkül? Akkor még nem volt divat a second hand, a turi mozgalom még csak kibontakozóban volt, ezért rá voltunk utalva, hogy second hand nagykerekben vásároljunk, már a 2000-es évek elején is 10-12 éves ruhadarabokat. A Megasztárokra anno a saját ruháinkat is adtuk. Én akkor sokat jártam külföldre, tehát az anyagokat mindig Bécsben és Zürichben vásároltam. Így kezdett el kialakulni egy raktáram, amiben most divatos szóval élve gardrób frissítést tartok.

 

- Mit jelent a gardrób frissítés?

- A gardrób frissítés az azt jelenti, hogy egy középosztálybeli vagy felső osztálybeli családnak, a divatos amerikai vagy angol filmekben van egy külön gardrób szobája, ahol külön kialakított, ízléses polc rendszereken, akasztós részeken tárolják a ruháikat vagy ismerjük a híres jelenetet, amikor Hollywoodi hírességek megmutatják a 400 pár cipőjüket egy falon, egy speciális polc rendszeren. Ezt a szobát hívják gardrób szobának és itt kell az embernek néha-néha helyet csinálni az új dolgoknak.

 

- A te esetedben mit jelent?

- Az én esetemben azt jelenti a gardrób frissítés, hogy olyan darabokat, amiket már többször használtam filmekben, videóklipekben, azoktól sajnos meg kell válnom, bármennyire is a szívemhez nőtt, mert az nem lehet, hogy egy kosztümöt, amit már egyszer mondjuk a Zimány Lindára, Martin Jensenre vagy a Berling Calling főszereplőjére Paul Kalkbrenner-re, Lengyel Ritára ráadtam, azt egy másik hírességen bárki is felismerje. Az én ruháim nagyon speciálisak, nagyon kamera friendlyk, ami azt jelenti, hogy rendkívül jól mutatnak videók vagy fénykép felvételen, nagyon emblematikusak, felismerhetőek.